Pengikut

Jumaat, 6 September 2013

Restu daripada Guru


"Entah mengapa pada hari ini saya berasakan murid-murid ini sangat menghargai kehadiran saya. Walaupun saya bukanlah mengajar mereka dalam mata pelajaran teras (saya mengajar Kemahiran Hidup). Cikgu, saya minta maaf! Bukan seorang, selepas seorang datang lagi seorang dan seterusnya sambil bersalaman mencium tangan. Pada hal mereka ini selalu kena marah dengan saya. Dan, paling membanggakan saya mereka ini bukan datangnya daripada kelas pertama.

Selamat berjaya dalam UPSR nanti. Saya halalkan ilmu yang telah saya berikan. 


42 ulasan:

  1. Alhamdulillah..walau apa subjek sekalipun, semua tu tetap ilmu yang sangat berharga..restu dan berkat cikgu sangat penting..InsyaAllah, semoga mereka berjaya cemerlang..:D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah yang perlu dilakukan murid dan guru. Murid memohon restu, guru pula merestuinya.

      Padam
  2. Besar jasa cikgu. Terima kasih cikgu kerana mendidik saya menjadi manusia yang berguna.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Guru sememangnya antara insan yang cukup berjasa dalam hidup kita. Terima kasih cikgu.

      Padam
  3. alhamdulillah.. doa dan restu dari cikgu sangat penting.. insya-Allah ilmu yang dipelajari diberkati..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah. Restu guru perlu untuk melancarkan segala perjalanan dalam ujian nanti.

      Padam
  4. inshaAllah,moga restu guru mampu juga membawa kejayaan pada anak murid..

    BalasPadam
  5. terharukan,.. semoga anak didik cikgu berjaya dalam UPSR.... amin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang terharu. Saya mendoakan mereka ini semuanya berjaya. Amin.

      Padam
  6. restu guru sangat penting bagi mereka yang ingin mencapai kejayaan :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sudah pasti akmal. Guru yang mencurahkan ilmu.

      Padam
  7. dulu masa nak ambil SPM pon minta maaf pada cikgu even dia tak pernah ajar kita. tanda hormat dan minta restu .. biasenya cikgu yang macam gini selalu jadi perhatian a.k.a famous

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah. Moga kita terus menghormati insan yang bernama guru.

      Padam
  8. Terharu juga rasanya bila ada lagi murid2 yang masih menghormati guru2. Zaman sekarang ni rasa macam takut gak bila melihat tingkahlaku anak2 sekolah yang semakin agresif.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seharusnya pendidikan kita seiring membina ketamadunan ilmu dan menyerap nilai kemanusiaan pada diri murid.

      Padam
  9. terharu je rasa =) bangga dengan anak murid macam ni, restu dari guru yang diharapkan..semoga semuanya dapat menjawab peperiksaan dengan baik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah, terharu juga saya dibuatnya dapat anak murid macam ni.

      Padam
  10. moga restu guru mempermudahkan anak murid jwb upsr
    sure diorang berdebar-debar
    1st time seat exam besar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, betul tu. Inilah kali pertama dan terakhir di peringkat sekolah rendah. Moga mereka akan buat yang terbaik.

      Padam
  11. wahh,, cikgu..semoga terus berjasa..dulu2 org selalu ckp budak kelas belakang lagi menghargai jasa guru tapi mentaliti tu tak semua betul..as long as ibu bapa pandai ajar adab dan nilai murni dalam diri kanak2.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih singgah sini ya.

      Ya, sama-samalah kita mendidik anak-anak ini menjadi insan yang berguna dan bermoral tinggi.

      Padam
  12. selalunya andai majlis restu ilmu pasti ada yang bergenang air mata

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada. Hari isnin ni. Ni mungkin inisiatif murid sendiri. Itu yang buatkan saya terharu.

      Padam
  13. betul cakap Norniwanie tuh..dalam subjek apa apa pon, semuanya ilmu..kite kenalah meenghargainya dan berterima kasih kpd guru guru yang mengajar..kalau tak..benda yang senang tak boleh nak paham kalau tak ada yang bg tunjur ajar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih singgah dan follow di sini.

      Sebab itulah ada yang mengatakan beguru mesti ada gurunya.

      Padam
  14. Semoga berjaya kepada murid-murid cikgu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Kak Erin. Moga calon UPSR ini mampu buat yang terbaik.

      Padam
  15. semoga anak muridnya tu mendapat kejayaan yang cemerlang dari pelajar pertama

    BalasPadam
  16. Restu guru sangat bermakna untuk pelajar2..semoga mereka berjaya ..Amin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pohonlah restu dari seorang guru setelah berguru dengannya. Minta halalkan ilmu itu.

      Padam
  17. done follow back
    salam perkenalan

    BalasPadam
  18. Mudah2an bika dah dapat restu guru, dah mohon maaf atas kesalahan..mereka dapat menjawab soalan exam dengan tenang...amin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya doakan mereka ini tenang dalam menjawab soalan nanti.

      Padam
  19. Terharu pulak akak baca...Baguslah anak2 murid menghargai cikgu..Semoga mereka cemerlang dalam UPSR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Murid-murid beginilah yang membuatkan diri kita dihargai.

      Padam
  20. wahhh!!itulah yang sebaiknya...heheheh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Restu guru harus diperolehi sebelum masuk ke medan perjuangan.

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78