Pengikut

Rabu, 25 September 2013

Beginikah Rasa Kecewa?






Aku anggap ini tidak adil. 
Oh, selama ini pernahkah kau berlaku adil! 
Oleh itu, mengapa setelah sesuatu yang tidak adil itu terjadi pada diri kau, 
kau hendak melenting tidak tentu fasal. 
Sebelum ini, telah aku merasai bagaimana orang berlaku tidak adil pada diriku. 
Rasanya amat kecewa dan mendukacitakan. 







Nota: Selepas keluar dari bilik mesyuarat baru saya tahu siapa kawan siapa lawan. Berhati-hatilah, jangan menganggap yang mengaku dirinya kawan kita ialah kawan sebenarnya. Yang kita anggap musuh itu adakah benar-benar musuh?


25 ulasan:

  1. Balasan
    1. Kehidupan yang perlu ditempuhi sama ada manis mahupun pahit.

      Padam
  2. ermmm...dah terngadah bru nk ngadu.nasi dah jadik bubur,kwn tikam kwn

    BalasPadam
  3. Lumrah kehidupan.....
    Manusia nie cikgu...rambut je sama hitam...
    tapi hati lain....
    apa yang penting kita tak ikut jejak mereka :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harap-harap begitulah cik akak. Yang tak elok tak payah nak dicontohi.

      Padam
  4. selalu macam tu la....susah nak kenal hati budi masing2..tabahkan hati helmi yer?

    BalasPadam
  5. Ambil positif setiap perkara jika tidak ianya akan terus membelenggu diri anda.
    Sabar dan bawa bertenang...muhasabah diri. Tiada guna terus menyalahkan orang lain, teruskan berbuat baik kerana kebenaran akan sentiasa mengatasi kebathilan. Percayalah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih BM yang memberikan kata-kata semangat ini.

      Padam
  6. ini tidak adil..ini tidak adil..bagi ku..kita tulis lirik yuna ni..nway itulah asam garam kehidupan kan..sabar ya cikgu..

    BalasPadam
  7. ketika bermesyuaratlah masing-masing menyuarakan pandangan masing-masing tanpa menyedari telah menghentam rakan seperjuangan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam-macam boleh berlaku dalam mesyuarat ni.

      Padam
  8. Anggaplah itu sebagai ujian yg membuatkan kita lebih maju, in shaa Allah. Semoga saudara Helmi tetap tabah walau apa jua cabaran yg dtg.. amin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin, terima kasih pedoman kata yang dititipkan.

      Padam
  9. Saya seperti komentar lain, sabar dan tabahkan hati saudara. Berlapang dada. Banyakkan selawat. Itu lah yang saya dapat komen.

    Dan pasti, penulisan tentang kecewa itu akan menggamit pembacaan cerpen saudara nanti.

    BalasPadam
  10. Like others said, 'lumrah kehidupan'. Just treat others how you want to be treated. Treat others in the best of ways because you are a good person. Treat others based on your goodness, and your duties as a Muslim, and your stance as a human being.

    Nisa'

    BalasPadam
  11. orang sanggup buat apa saja untuk kepentingan diri bro..sabar dan tabah ye bro..fizi faham perasaan orang yang ditikam dari belakang..^^

    BalasPadam
  12. Manusia cikgu..hatinya dan tingkah lakunya pasti berubah-rubah..harap cikgu bersabar jelah ye =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, begitulah. Saya cuba kuatkan semangat untuk hadapi semua ini.

      Padam
  13. As salam cikgu, ya begitulah Allah mendidik kita melalui kehidupan ini. DIA memberikan kita kawan yang "tidak betul" supaya kita kenal dan boleh nilai bagaimana rupanya kawan "yang betul". Semoga mendapat kesabaran yang banyak ya cikgu..:)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78