Pengikut

Jumaat, 6 September 2013

A.Samad Said Ditahan Polis?

Assalamualaikum semua dan selamat pagi. 


Benarkah Sasterawan Negara, Datuk A. Samad Said ditahan polis? 
Dan, ada yang mengusulkan supaya Anugerah Sasterawan Negara 
yang diberikan kepadanya ditarik balik


30 ulasan:

  1. Saya mengikuti arena politik tanah air semenjak di bangku sekolah rendah. Mana tak nya, "buku cerita" untuk saya mengisi masa senggang di zaman tu kebanyakan berbentuk risalah. Zaman sekarang boleh diibaratkan gajah sama gajah bergomol, kancil yang cerdik mati terpijak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wah, saya tidaklah sangat terdedah dengan bahan bacaan politik.

      Padam
  2. oh.. memang patut pun ditarik balik... tak menghargai tanah air sendiri... sibuk dengan dunia khayalan dia... ingat cerita doreamon ke...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita tunggulah hingga siasatan ini selesai.

      Padam
  3. dgr jugak pasal kes ni..tp masih dalma siasatan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, masih dalam siasatan. Kita tunggu sajalah.

      Padam
  4. aah acik pon ada bace ,tapi hanya dalam siasatan sahaja

    BalasPadam
  5. yer..ada juga kathy tengok ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun baca dalam surat khabar semalam.

      Padam
  6. Balasan
    1. Dari semalam lagi berita ni tersiar di surat khabar.

      Padam
  7. Balasan
    1. Berita ni rasanya taklah dihebohkan sangat.

      Padam
  8. apa ada pada anugerah yang diberi pada manusia..biarlah, hanya Pak Samad yang lebih tahu pada masa kejadian..tunggu pengakuan daripadanya!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, betul tu. Tunggu dulu siasatan dan penjelasan daripada Pak Samad.

      Padam
  9. Ambil positif...kita xtau kisah sebenarnya. Rasanya xperlu sampai tarik anugerah kot.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu. Kita kena tunggu siasatan selesai dulu baru boleh buat tuduhan dan sebagainya.

      Padam
  10. Pasal isu bendera sang sakakan. Kesian a samad said.

    BalasPadam
  11. kenapa sampai macam tu?? saya langsung tak tahu pasal ni, adakah ni semua sebab politik?? harap beliau tabah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berkenaan Bendera Jalur Gemilang dan Sang Saka Malaya.

      Padam
  12. tapi kenapa?? hanya semata puisiyang berbau politikkah??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan pasal puisi tapi pasal bendera Sang Saka Malaya.

      Padam
  13. sbb apa ye..zara tak tahu pun pasal ni..klu sbb politik nape smpai di tarik semuanya..hmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya orang tertentu saja dapat memberi jawapnnya.

      Berkaitan kibaran bendera Sang Saka Malaysia.

      Padam
    2. hehehe..zara dah tngok dlm you tube..patutla..
      SAYA SAYANG MALAYSIA...SOKONG BENDERA MALAYSIA..=D

      Padam
    3. Jalur Gemilang tidak harus diperkotak-katikkan.

      Padam
  14. Akak ada juga dengar ceritanya...entahkan betul tak tahulah..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78