Pengikut

Isnin, 26 Ogos 2013

Sayembara Mengarang E-Cerpen


Kepada penulis dan sesiapapun yang berminat untuk menyertai Sayembara Mengarang E-Cerpen, ayuh anda masih ada masa. 

"Peserta perlu menghantar karya yang menerapkan unsur siber sepanjang 2000-3000 patah perkataan." (Inilah yang membuatkan saya berfikir berkali-kali. Tidak tahu saya hendak menerapkan unsur siber.)

Johan sayembara akan menerima RM1000, kedua RM600 dan ketiga RM400. Maklumat lanjut boleh rujuk di www.e-sastera.com

Sumber: Berita Harian, 26 Ogos 2013

36 ulasan:

  1. Assalam.. wah, menarik! In Shaa Allah klu ade idea sy join. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumusalam, selamat mencuba.

      Terima kasih singgah dan follow di sini.

      Padam
  2. mama lupa bab karang mengarang.. lama tinggalkan dunia tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh panaskan balik enjin tu mama. Mana tahu ada rezeki.

      Padam
  3. Cikgu Helmi..Kak Erin nak tanya.. kak erin ada join e-sastera.. tapi tak tahu fungsi website tersebut...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya kurang pastilah Kak Erin, sebab saya tak biasa guna web tu. Rasanya, kalau kita ada karya, boleh hantar ke sana dan kalau baik akan disiarkan di web tu.

      Padam
  4. siber?? pheww..byk istilah ken taw. btw All the Best!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah yang buatkan saya berfikir semula. Saya tak mahir bab ini. Jadi, tidak bercadang untuk menyertainya.

      Padam
  5. wah nampaknya menarik ya pak ada lomba menulis cerpen. dan hebohnya lagi hadiahnya sampai ribuan ringgit begitu. Itu kalau di kurs ke mata uang rupiah (indonesia) bisa menjadi banyak tuh hehehe :D

    terimakasih banyak pak atas informasinya yang sangat menarik :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah, moga kesusasteraan Malaysia semakin maju dan martabat.

      Padam
  6. Terima kasih kerana berkongsi. Boleh saya tahu maklumat lanjut lagi? Bila tarikh tutup dan di mana hendak menghantar karya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wong, saudara boleh merujuk di laman web yang saya berikan.

      Padam
    2. Saya sudah pergi tetapi tidak nampak pautan berkaitan. Pelik.

      Padam
    3. Wong, maklumat yang saya nyatakan itu saya perolehi daripada surat khabar Berita Harian. Itulah web yang diberikan.

      Padam
    4. Saya tahu tetapi sudahkan saudara pergi ke web tersebut? Secara peribadi saya katakan berserabut saya ketika sampai di web tersebut. Maklumat tentang sayembara ini pun tidak dijumpai. Jika saudara jumpa jangan lupa kongsi bersama ya.

      Padam
    5. Wong, cuba klik link sayembara dekat cbox saya tu. Mungkin adminnya yang telah singgah di sini. Kalau taksalah web ni kena daftar dulu kot.

      Padam
    6. Jumpa tak maklumat yang dicari?

      Semoga berjaya Wong.

      Padam
  7. wahh best nie, rasa nak cuba jgk la :)

    BalasPadam
  8. kalau kisah suka2 syuk memang suka

    BalasPadam
  9. menarik =) semoga berjaya la untuk mereka yang ambil bahagian

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga mendapat sambutan yang menggalakan untuk menyemarakkan budaya penulisan di Malaysia.

      Padam
  10. bestnye..tp dh lame xmenulis..huhu
    follow n singgah kat sini..=)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh panaskan enjin semula. Ayuh!

      Terima kasih kembali yang sudi singgah di sini dan follow.

      Padam
  11. semoga berjaya kepada sesiapa yang join..

    BalasPadam
  12. Salam kenalan dik, cikgu ye? bab2 mengarang cerpen ni otak akak dah tumpul kot. Boleh karang kat blog, itupun hal rumahtangga dan masak memasak...hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam perkanalan juga kak. Ya, saya mengajar. Itu juga penulisan kak. Jemput singgah lagi ya.

      Padam
  13. Kita memang tak masuk dalam kategori ni..nway good luck untuk mereka-mereka yang berbakat..

    BalasPadam
  14. cerpen hamba kurang minat sedikit dek memerlukan masa yang panjang..andai puisi mungkin berminat juga

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oh, tunggu untuk sayembara puisi bila ada nanti.

      Padam
    2. Insya-Allah, jika saya tahu akan saya maklumkan nanti.

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78