Pengikut

Rabu, 21 Ogos 2013

Dia Tidak Minta Lebih, Sekadar Ucaplah Terima Kasih!

kredit foto daripada kafeque.blogspot.com 

Dalam perjalanan hidup kita, mahu tidak mahu kita harus mengiktiraf kehadirannya. Walaupun berdirinya sekadar tegak kaku di tepi jalan, dan adakala tidak sesiapapun yang menyapa dan mengucapkan terima kasih padanya, lampu isyarat tetap menjalankan tanggungjawabnya. 
Sampai satu hari kehilangannya, baru kita tahu betapa pentingnya peranannya dalam mengawal lalu lintas

Itulah yang terjadi di tempat saya, Batang Kali yang mana lampu isyarat sudah tiga hari tidak berfungsi. Harap-harap pihak bertanggungjawab mengambil tindakan segera sebelum apa-apa kejadian yang tidak diingini berlaku.


30 ulasan:

  1. betul tu bro..si mata 3 tu sngt penting untuk kelancaran kotak2..:D

    BalasPadam
  2. setuju sangat.. jika dia rosak barulah kita sedar kepentingan dia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah, sebelum terlambat hargai apa yang ada.

      Padam
  3. saya setuju dengan artikel diatas. memang ucapan terimakasih pada seseorang itu perlu dan penting untuk di sampaikan sebagai bentuk apresiasi :)
    thanks for your sharing :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apresiasi itu satu penghargaan yang terbaik dengan mengucapkan terima kasih.

      saya suka dnegan bahasa saudari.

      Padam
  4. itulah manusia ..tahu menghargai apa saje bila benda tu dah tak xde

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan ulangi kesilapan lalu. Jadi kita harus berubah.

      Padam
  5. biasanya ada nombor telefon utk dihubungi di lampu tu kan?termasuk nombor unit sekali...elok jg kita yg lalu lalang tu ambil tindakan, mungkin pihak berkaitan kurang 'perasan' :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Entahlah, rasanya dah ada yang buat laporan.

      Padam
  6. betul tu..penting peranan lampu isyarat ni..kalau takde, mungkin mengakibatkan kemalangan jalan raya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita sebagai pengguna harus menghargainya.

      Padam
  7. menurut aku Lampu Isyarat bagaikan Police nak mengatur jalan Raya,

    aku sukses Follow This blog :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Begitulah umpamanya.

      Terima kasih follow di sini ya.

      Padam
  8. yeah betul tu,dah xd nnti baru nk sedar kn..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu. Harap-harap kita menghargainya. Gunakan dnegan betul.

      Padam
  9. er, future wife syuk tinggal kat batang kali.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oh ya ke, patutlah ada tanya tentang cara nak datang Batang Kali dulu ya. Saya pun tak berapa pasti. Masih baru lagi di sini.

      Padam
  10. Ramai Yang Patuh Pada Lampu Isyarat Walaupun Pada Pukul 4 Pagi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baguslah begitu. Itulah yang kita mahukan. Terima kasih singgah di sini.

      Padam
  11. entry yg mendalam maksud nya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bersama-samalah kita fikir-fikirkan. Selamat beramal.

      Padam
  12. Salam MHA.
    Datang balas jejak & Follow..
    Semoga PBT cpt2 baiki Lampu Isyarat ni.. bahaya utk pengguna jalan raya.

    salam ukhuwah~~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumusalam, terima kasih sudi singgah dan follow di sini.

      Alhamdulillah, tindakan telah diambil.

      Padam
  13. bila dah takde baru terasa kehilangannya kan..hihi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu. Kita lebih menghargai yang hilang dari yang ada depan mata.

      Padam
  14. Balasan
    1. Terima kaish juga singgah dan follow di sini. Jemput datang lagi ya.

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78