Pengikut

Isnin, 4 November 2013

Cerpen: Sayur Keladi di Atas Bukit di BH Ahad


Assalamualaikum semua. 

Alhamdulillah, cerpen kedua yang tersiar di bulan November 2013 ialah Sayur Keladi di Atas Bukit di BH Ahad (Berita Minggu) semalam (3 November 2013). Saya tidak pastilah sama ada kalian perasan ataupun tidak. Ada juga yang telah meninggalkan komen mengucapkan tahniah. Dan tidak ketinggalan juga kepada rakan penulis yang mengirimkan SMS. Terima kasih saya ucapkan. 

Hajatnya hendak buat entri ringkas memaklumkan akan hal ini semalam. Namun, laptop saya rosak dan tidak boleh dibuka. Ini pun saya pinjam laptop kawan sekejap untuk menerbitkan entri ringkas ini. Rasanya ambil masa juga untuk baiki, ataupun alternatif lain, terpaksa beli laptop baharu. Laptop inipun sudah berusia 7 tahun.

Nota:Salam Maal Hijrah



58 ulasan:

  1. Tahniah....cepat-cepat dapat laptop...takut patah kaki karang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 'Patah kaki', insya-allah kalau ada rezeki lebih akan dapatkan segera.

      Padam
  2. Salam maal hijrah dan tthniah en helmi :)

    BalasPadam
  3. Tahniah & Salam Maal Hijrah Cikgu..

    BalasPadam
  4. Tahniah Abang Helmi.

    Salam Maal Hijrah, moga sentiasa tekal dan cekal menulis. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Fathul.

      Salam Maal Hijrah. Insya-Allah.

      Padam

  5. بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيم

    Semoga Hijrah baru ini mendapat rahmatNya.

    آمِـــــــــينْ


    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin. Terima kasih. Salam Maal Hijrah juga.

      Padam
  6. Tahniah Cikgu..Ooo..laptop Cikgu rosak ke?? Lama jugak ye usia laptop tu..

    BalasPadam
  7. tahun baru hijrah..kena beli laptop baru tu helmi;-))
    bersemangat baru nanti nak berkarya...
    salam 1 muharram 1435H

    BalasPadam
  8. salam maal hijrah helmi.. kena beli laptop baru tu.. tahniah kerana cerpen telah disiarkan.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Maal Hijrah Aiza. Ya, akan saya usahakan nanti. Terima kasih atas ucapannya.

      Padam
  9. Tahniah cikgu, xbeli BH Ahad...ruginya!
    Laptop baru sajalah...dah tujuh tahun, masa utk bertukarlah tu... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau saya maklumkan pada hari Ahad, pasti ramai yang beli kan..hehehehe
      Ya, akan saya pertimbangkan.

      Padam
  10. wah.... dah baca cerpen ni. seronok :)

    BalasPadam
  11. Tahniah cikgu. Dah baca. Sangat bermakna. :)

    BalasPadam
  12. Tahniah ! dah sampai hujung nyawa dah tu . klu repair mcm bazir jer . beli je yg baru . salam maal hijrah .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu, saya fikir beli baharu saja. Salam maal hijrah.

      Padam
  13. tahniah helmi...dah lama tak beli paper..wah,lama juga laptop helmi ni berkhidmat,dah nak bersara gak nye kot?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mungkinlah. Dah sampai masanya saya beli baru.

      Padam
  14. Wahhh..penulis berbakat rupanya :) Tahniah !

    BalasPadam
  15. Erkk cikgu punya yer? Ida ada baca hari tu tp tak perasan pula penulisnya. Tahniah cikgu memang best!

    BalasPadam
  16. Tahniah Cikgu.Saya sudah baca petang Ahad lepas.Best sangat Cerpennya.Saya siap simpan Cerpen itu untuk dibaca di lain-lain hari..hehe..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terharu saya dengan pembaca setia macam saudari Maya ni.

      Padam
  17. salam ...
    wahhhh!!
    tahniah!!

    salam maal hijrah juga...

    BalasPadam
  18. salam awk... terima kasih sbb sudi singgah di blog sya.. sye singgah plak ke blog awk.. =) smart!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih sudi memenuhi undangan saya.

      Padam
  19. tahniah cikgu..
    xsyok bile laptop rosak ni..
    tq cikgu slalu komen blog jie
    cikgu pakai top up ape ea
    nk bg top up 5 ringgit..
    nti pm jie..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Jie. Ya, macam kesunyian pula. Oh, nanti saya bagi ya.

      Padam
  20. Tahniah! bila karya-karya kita tersiar satu demi satu ianya seolah-olah pembakar semangat untuk terus dan gigih berkarya kan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sudah pasti menyuntik semangat kepada saya. Terima kasih.

      Padam
  21. salam helmi,..tahniah untuk awk..

    *saya balas kunjungan awk
    terima kasih kerana sudi singgah blog saya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam, terima kasih kerana sudi memenuhi undangan saya.

      Padam
  22. Tahniah bang Helmi! Laptop saya pun dah lima tahun. Tengoklah kalau ada rezeki menang teka silang kata ke...bolehlah beli laptop baharu tahun depan...hehehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Haniff. Ya, kalau ada rezeki bolehlah beli yang baru. Senang sikit nak buat kerja kan.

      Padam
  23. Alhamdulillah..tahniah... Moga DiberkatiNya..

    BalasPadam
  24. Salam Ma'al Hijrah dari Ummi... ^^

    Sejuta tahniah dan alhamdulillah untuk cikgu....nak turut jejak langkah cikgu tapi tak tahu bagaimana nak mulakan langkah.....mohon bantuan cikgu ya... ^^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Maal Hijrah Ummi.
      Terima kasih. Boleh cuba Ummi. Saya sedia membantu.

      Padam
  25. Tahniah cikgu Helmi.. semoga dgn lap top baru dpt mengukir lebih kejayaan & berblogging dgn lebih baik, in shaa Allah.. Salam Maal Hijrah, Salam bulan Muharram & salam Jumaat juga.. sy pun baru berpeluang berblogging semula.. Semoga terus sukses ye.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Tuan Khir. Salam Maal Hijrah.

      Padam
  26. Tahniah tuan, semoga terus berjaya dalam bidang penulisan. =)

    BalasPadam
  27. tahniah...dah lama tak baca paper.. salam maal hijrah..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78