Pengikut

Sabtu, 9 November 2013

Cerpen: Lingkaran Iman di Jelita

Alhamdulillah, cerpen ketiga saya pada bulan November disiarkan di Jelita, November 2013.

Pertama, Sepotong Fikiran daripada Sebiji Bola, diikuti Sayur Keladi di Atas Bukit. LINGKARAN IMAN sangat bermakna bagi saya kerana cerpen ini sudah lama terperam. Namun atas keyakinan diri bahawa cerpen ini masih punya nilai, saya murnikan semula terutama di bahagian akhir. Terima kasih kepada editor Jelita yang tidak jemu-jemu melayan karya saya yang dihantar. 


Dahulu ruangan cerpen di majalah Jelita tiga halaman, namun sejak tahun 2013, telah dikecilkan kepada dua halaman. Saya masih menaruh harapan agar ruangan cerpen dan puisi terus dikekalkan pada tahun 2014. 


Ada yang sudah beli ke majalah edisi ni? Kalau ada, bolehlah belek-belek semula kandungannya jika hendak membaca cerpen saya. Jika ada kekurangan akan saya perbaiki untuk karya yang akan datang. Pandangan kalian amat saya alu-alukan dan hargai. 

24 ulasan:

  1. Alahai cikgu, sekali lagi saya rasa 'dengki' Hehe. murah betul rezeki cikgu. Tahniah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih. 'Dengki' yang baik untuk membakar semangat. Rezeki, alhamdulillah. Untuk makluman Hanif, Jelita tak bayar honorarium tau mulai tahun ni. Sekadar mengasah bakat saja.

      Padam
  2. Alhamdulillah.. tahniah cikgu Helmi.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah. terima kasih Tuan Khir atas ucapan dan sokongan yang diberikan.

      Padam
  3. tahniah ye helmi..ai,helmi tak dapat lagi..kathy dah pos isnin lepas semua serentak..helmi dapat dua bookmark juga..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Kak Kathy. Oh, nanti saya tengok di pejabat. Sebab hari Selasa cuti kan. Mungkin dah sampai kot. Tak perasan pula saya. Kak Kathy masukkan dalam sampul surat putih ke?

      Padam
  4. Tahniah cikgu, rasa macam nak beli jer majalah jelita tu

    BalasPadam
  5. tahniah ! ... semoga terus berjaya ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih atas sokongan yang diberikan.

      Padam
  6. Balasan
    1. Alhamdulillah, bakat kurniaan Allah SWT.

      Padam
  7. Tahniah Cikgu.semoga terus menulis.saya pun
    ada impian juga nak tulis cerpen.Tapi,selalu
    menulis setakat dua tiga perenggan saja.tak
    cukup ilmu lagi,barangkali.hehe..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih kerana membaca karya saya. Boleh cuba, sehari satu perenggan, dah lama mesti bertambah.

      Padam
  8. Assalamualaikum, tahniah. Saya juga berharap Jelita terus membuka jendelanya untuk sanggar kreatif. Tanpa honorarium pun, hati bugar bila karya tersiar.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78