Pengikut

Isnin, 21 Oktober 2013

Kreativiti Murid Menghasilkan Mobail Haiwan

Hari ini telah dijalankan Peperiksaan Akhir Tahun  untuk mata pelajaran Pendidikan Seni Visual. Kebetulan saya mengawas Tahun 4 Dedikasi. Jadi, sempatlah saya tangkap gambar hasil karya murid ini dalam menghasilkan mobail haiwan. 


Mobail haiwan merupakan tajuk atau bidang yang ke-7 dalam sukatan pelajaran PSV iaitu membentuk dan membuat binaan. Sememangnya, mereka ini memang kreatif. 


Saya pernah menggantikan guru Pendidikan Seni untuk mengikuti Kursus KSSR DSV untuk Tahun 3 pada tahun lepas. Sukar juga untuk saya mengikuti kursus yang bukan dari bidang saya. Apatah lagi kecenderungan bakat saya bukanlah dalam bidang ini. Tetapi, sekurang-kurangnya saya dapat juga imput. 


40 ulasan:

  1. kreatifnya budak-budak ni, cantik sangat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun tak sangka juga mama. Mereka ni walaupun baru tahun 4.

      Padam
  2. Balasan
    1. Ya, cantik. Sebab itulah saya mabil gambar sebagai kenangan.

      Padam
  3. tetamu istimewa terima kasih singgah akusentuhatimu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama-sama. Terima kasih juga sudi singgah di sini ya.

      Padam
  4. Balasan
    1. Memang kreatif. Seronok tengok mereka ni buat.

      Padam
  5. Saya sudah tidak faham akan sukatan matapelajaran sekarang ni... Jauh berbeza dr dulu.
    Pendidikan seni memang subjek kesukaan saya. Pernah nak ambil peperiksaan lukisan masa SPM dulu tapi tidak dibenarkan kerana saya pelajar aliran sains dan tak boleh ambil lebih dari 9 subjek.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan pening-pening BM. Itulah hakikatnya.

      Padam
  6. comel dan kreatif..akal kurniaan ILAHI ini andai digunakan sebaiknya maka molek hasilnya..moga anak-anak murid ini menjadi anak yang cemerlang dunia berjaya di akhirat..amin :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aminnnnn....Assalamualaikum..Terima kasih PeRdu cINta kerana mendoakan anak-anak ini dan berbanyak terima kasih juga untuk cikgu...kerana sudi menghargai dan memaparkan hasil karya murid cikgu...sebagai ibu kepada salah seorang murid tersebut ( Nur Fathehah Bt Mohd Nasir , 5 Amanah 2014 - mobail dia yang warna pink ) saya amat terharu di atas keikhlasan anda berdua mendoakan untuk anak saya..semoga doa tersebut menjadi kenyataan..amin. Terima kasih sekali lagi..

      Padam
    2. Amin....Assalamualaikum. Terima kasih kepada PeRdU cINta kerana mendoakan anak-anak ini dan jutaan terima kasih juga kepada cikgu kerana menghargai dan sudi memaparkan di sini hasil seni anak-anak murid cikgu. Sebagai ibu kepada salah seorang pelajar cikgu ( Nur Fathehah Bt Mohd Nasir / 5 Amanah 2014 - mobail dia berwarna pink ) saya amat terharu..semoga doa anda berdua menjadi kenyataan..Amin. InsyaAllah.. Terima Kasih sekali lagi..

      Padam
  7. kreatif dan sangat cantik.. rasanya aiza buat pun tak secantik murid tu buat (aiza pun bukan aliran seni)..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau saya buat pun, belum tentu jadi macam tu.

      Padam
  8. Seronoknya tengok hasil2 kreativiti mcm tu kan.. tengok je pasti tersenyum.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu Tuan Khir. Kreativiti mereka ni sangat luar biasa.

      Padam
  9. Comel. Saya dulu hanya pandai melukis burung dan gunung berbentuk M. lukis rumah mesti tingkap lagi tinggi dari pintu utama. :)

    BalasPadam
  10. Rindunya pendidikan seni sekolah rendah. Macam-macam aktiviti dibuat. Paling saya suka buat kolaj. Tampal-tampal guna surat khabar dan majalah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selalunya, murid memang suka mata pelajaran Seni.

      Padam
  11. comel juga =) kalau macam ni dapat A tak??

    BalasPadam
  12. comel ...kreatif diorang nie..gabungan warna pun cantik..

    BalasPadam
  13. Balasan
    1. Mereka ni kadang-kadang memang tak dapat dijangka kreativitinya.

      Padam
  14. Balasan
    1. Cikgu yang comel ke, mobail tu> Hehehehe....memang comel!

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78