Pengikut

Jumaat, 25 Oktober 2013

Bubur Caca Mewarnai Kenikmatan



Semalam Persatuan Pendidikan Islam telah menjalankan aktiviti selepas UPSR yang melibatkan murid Tahun 6. Antara aktiviti yang dijalankan adalah membuat bubur caca. Rasanya, ada pelbagai versi. Ada juga yang telah menambahbaik dengan resepinya sendiri.


Kalau di Kedah, pasti tepungnya akan diwarnakan dengan warna hijau, kuning dan merah. Namun begitu, semalam warna asli digunakan iaitu warna tepung yang tidak dicampurkan dengan bahan pewarna. Walaupun tidak diwarnakan rasanya tetap enak dan lemak.


32 ulasan:

  1. sembaka ade buat jugak. tapi bubur yang biasa :D

    BalasPadam
  2. Wah, bercerita tentang aktiviti selepas UPSR buat saya teringat zaman saya. Memang banyak aktiviti yang dijalankan. Penuhkan masa. Lawatan, buat kraf, memasak. :)

    BalasPadam
  3. mama sukaaa sangat bubur ni cikgu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, bukan mama saja. Ramai juga yang suka.

      Padam
  4. sedapnya..teringin pulak nak buat

    BalasPadam
  5. Assalam...setengahnya pula dicampur jagung dan ubi keledek...lagi meriah...sedap..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumusalam, betul tu Bunda, Ada yang campur jagung dan keledek. Memang menambah selera.

      Padam
  6. samalah dengan sekolah saya. suka betul depa buat chicken chop di sekolah.

    p/s bukan kedah saja, bubur caca di johor pun berkaler-kaler..

    BalasPadam
  7. Kak Erin pun suka makan bubur cha cha.. :-)

    BalasPadam
  8. uuuwaaaahhh~~~~ sedapnya tengok... issshhh... lapar pulak tgk.. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maaf, entri ni tidak berniat untuk mengkeroncongkan perut sesiapapun.

      Padam
  9. erkkk sedapnye
    lama bertaun2 xmakan ni
    hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun dah lama tak makan sebenarnya, tapi kebetulan dapat pula makan. Memang sedap.

      Padam
  10. Yang tiada bahan perwarna tulah yang terbaik kan =) bubur ni memang sedap..rasa manis-manis lemak je..memang suka juga makan di waktu petang

    BalasPadam
  11. Sedapnya.. agak lama juga sy x merasa bubur caca.. teringin pulak ni hehee :)

    BalasPadam
  12. sedapnya....dah lama akak tak makan bubur nie..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78