Pengikut

Ahad, 4 Ogos 2013

Pistol Laser Lisa


Assalamualaikum semua. Nampaknya kita sudah menghitung hari untuk menyambut lebaran. Moga dalam keghairahan kita membuat persiapan, amal ibadat kita jangan ditinggalkan. 

PISTOL LASER LISA merupakan antologi cerpen fiksyen sains yang dihadiahkan seorang kenalan maya saya. Terima kasih saya ucapkan atas pemberiaan ini. Sebelum ini beliau juga mempelawa saya untuk menulis cerpen untuk antologi ini. 

Namun begitu, saya mengaku bahawa saya tidak arif dalam menulis cerpen fiksyen sains. Dan, harapan itu hanya tinggal harapan. Bagaimanapun, mana tahu selepas saya membaca antologi ini akan memberi pencerahan dan menghadirkan ilham untuk saya menceburkan diri dalam fiksyen sains pula. 

Saya kurang pasti sama ada buku ini dijual di kedai ataupun tidak. Penerbitan buku ini adalah hasil kutipan sesama penulis. Antara penulis yang terlibat termasuklah:

1. Fadli al-Akiti - Unyi Mo Mo
2. Kereta Mesin Masa - Sabariahnoor 
3. Firol - Encik Amat Manusia Hbrid
4. Nor Azida Ishak - Mainan Teknologi
5. Muhammad Yusof - Robot DCC 4111
6. Khairul Zaman - Gadis Berbasikal Mini
7. Adam Ruslan - Bola Planet Questra
8. Shariman Ismadi Ismail - Arman dan Kimera
9. Ari Basari - Miss Universe
10. Mohd Ezzmer Mohd Daruh - Hud
11. Encik Khairul - Selamat Tinggal bahasa Melayu
12. Abrar Chek Teh - Hajat

penampilan khas
13. Khairi Maulana - Wanita Terakhir dalam Dunia
14. Dr Smith Lost in Space - Pistol Laser Lisa

Buku ini adalah terbitan Sindiket Sol-Jah 

24 ulasan:

  1. Wah macam best je tajuk-tajuk di dalam buku tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau mahukan kelainan, boleh cuba baca. Saya pun tak sabar nak baca. tak sempat lagi.

      Padam
  2. Fiksyen Sains?? Wahh menarik ni!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, fiksyen Sains. Bolehlah cuba baca. Saya bukanlah peminat fiksyen sains. Tapi kalau nak lari dari kebiasaan, bolehlah nikmatinya.

      Padam
  3. golongan saintis suka topik ni :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sudah pasti. Tetapi tidak ramai saintis yang suka membaca bahan sastera kot.

      Padam
  4. anak mama si kakak suka bab sains ni.. macam-macam eksperimen dibuatnya... terpengaruh di astro tv lah tu.. lagikan nak beli buku berfiksyen sains.. alamatnya rumah mama boleh jadi ufo lah nanti..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baguslah mama, didik anak-anak suka membaca. Kalau ada peruntukan lebih, bolehlah belikan buku tu.

      Padam
  5. tajuk pun menarik, mesti best kan ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Penulis yang mengisi antologi ini juga hebat-hebat belaka.
      Saya belum sempat membacanya lagi.

      Padam
  6. semasa kecil dahulu aiza suka membaca cerpen atau novel berkaitan siri penyiasatan dan sains.. pernah juga berangan-angan nak jadi penyiasat persendirian atau saintis.. hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hebat cita-cita tu. Tak apa, kalau tak tercapai boleh realisasikan melalui penulisan. Boleh cuba tulis cerpen atau novel. Mesti menarik!

      Padam
  7. ngeee...buku ke..ingat apa,,btw best jugak baca buku genre fiksyen sains nih.. boleh buat kita rasa mengembara ke dunia khayalan.

    BalasPadam
  8. wahhh tajuknye sangat menarik :0 ingatkan apalah tadi

    BalasPadam
  9. jarang TB nk bace fiksyen sains ni.takpe nnti nk cuba jugak laa..time kasih ;)

    BalasPadam
  10. inshaaAllah cikgu =) mn thu lepas ni cikgu dapat hasilkan cerpen fiksyen sains pula..sy ni memang suka sains..

    BalasPadam
  11. mujahidah maisarah,

    Ya, buku. Genre cerpen sains fiksyen.

    BalasPadam
  12. Aku Penghibur,

    Huhu... tajuknya seperti genrenya fiksyen sains.

    BalasPadam
  13. TelingaBulat,

    Saya pun jarang baca fiksyen sains.

    Terima kasih ya, singgah dan follow.

    BalasPadam
  14. S.K.A,

    Amin. Saya akan mencuba semua genre temanya.

    BalasPadam
  15. Fiksyen Sains ..mcm seronk je cikgu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apabila membaca yang lain itu, pasti mengujakan.

      Padam
  16. Balasan
    1. Ya, hadiah dari kawan. saya sangat suka apabila dapat hadiah buku.

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78