Pengikut

Ahad, 23 Mac 2014

MH370: Blog Tetamu Istimewa Didatangi Penggoogle dari Luar Negara

Setiap kali saya membuka blog pasti saya akan menyemak beberapa item pada dashboard termasuklah Pageviews, Followers, Traffic sources. Saya menganalisis dan membuat penelitian terhadap semua item ini. 

Sejak saya menerbitkan entri berkaitan MH370, saya perhatikan blog saya Tetamu Istimewa didatangi oleh penggoogle dari luar negara. Hal ini demikian, apabila saya melihat Referring Sites yang tercatat. 

Pada mulanya sebuah atau dua buah negara sahaja, namun smenjak sehari dua hari ni, saya tengok semakin bertambah pula. Paling banyak datangnya daripada Google Singapore. 

Sebagai rekod peribadi, saya printscreen data ini. Sebenarnya, ada beberapa buah negara lagi tetapi terlepas pula untuk saya printscreen. 

Referring Sites Tetamu Istimewa (1)
Referring Sites Tetamu Istimewa (2)


Google Thailand (th)

Google Brunei (bn)

Google Singapore (sg)

Google Australia (as)

Google UK (uk)


Google Indonesia (id)

Google New Zealand (nz)

Google Hong Kong (hk)


13 ulasan:

  1. nampaknya ramai yang ambil perhatian mengenai isu MH370..

    BalasPadam
  2. tahniah helmi..hebat..nampaknya berita ni punya aura luar biasa..semua orang nak tahu perkembangan terkini..harap ada berita baik nanti..

    BalasPadam
  3. MH370 dah jadi perhatian seluruh dunia..semua orang concern..apa2 pun, doakan yang terbaik..semoga ditemukan dengan segera.

    BalasPadam
  4. banyak betol dari luar malaysia.. so sekarang ni dah jadi blog bertaraf antarabangsa la.. hehehe

    BalasPadam
  5. Tahniah cikgu..perkembangan yang baik tu..

    BalasPadam
  6. Berita universal pasti pengunjung juga universal...perkembangan yang bagus!

    BalasPadam
  7. isu MH 370 banyak menyumbang kepada trafik blog..tahniah bro,

    BalasPadam
  8. Salam ziarah cikgu! Tahniah untuk kejayaan cikgu. Sekurang-kurangnya mereka yang melawat blog cikgu, tahu apa itu Bahasa Melayu. :)

    BalasPadam
  9. wah tahniah cikgu
    all the best ye =)

    BalasPadam
  10. Berita yg semua mahu tahu... alhamdulillah, ramai yg prihatin & tahniah juga buat cikgu Helmi.. :)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78