Pengikut

Sabtu, 4 Januari 2014

100,000 Kekosongan Jawatan SPA 2014-Semak Status Terkini Permohonan Online


Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) mendedahkan kira-kira 100,000 kekosongan jawatan dalam perkhdimatan awam untuk diisi pda tahun 2014. 


"Pengerusi SPA, Tan Sri Mahmood Adam memberitahu, SPA telah melantik 60, 059 penjawat awam pada 2013 dengan memastikan calon bukan sahaja memiliki pakej kelulusan dan kelayakan tetapi berintegriti, produktif dan setia".-Utusan Malaysia 

Berita ini sudah pastilah mengembirakan kepada pemohon yang telah mengisi permohonan mengikut jawatan yang diiklankan. 

Untuk itu, kepada pemohon disarankan supaya sentiasa menyemak status terkini permohoanan SPA mereka agar tidak tercicir dan terlepas sekiranya dipanggil menghadiri temu duga. 



Senarai penjadualan sesi temu duga yang terkini telah pun dikeluarkan. 
Pemohon boleh menyemaknya di sini. 


Kepada pemohon yang ingin menyemak status terkini permohonan mereka, 
boleh klik pautan yang saya sediakan ini. 




15 ulasan:

  1. perkataan ' setia ' tu mahal harganya .

    BalasPadam
  2. wak dah buka balik nie...jawatan banyak lau cam nie kan :)
    terima kasih cikgu

    BalasPadam
  3. wahh terima kasih cikgu infomasinya

    BalasPadam
  4. Semoga pemilihannya telus tanpa ada kronisme atau birokrasi.

    BalasPadam
  5. Sy dah malas nk nk mohon. Tawar hati dah.

    BalasPadam
  6. rasa cm nak apply jer.. walaupun dah patah hati.. huhu

    BalasPadam
  7. hmm..adik kathy start 2011 apply ni..baru tadi kathy renew lagi spa8 nyer..

    BalasPadam
  8. Wahh banyak tu...peluang kepada kawan-kawan yang yang tiada pekerjaan.... Ida masih belum boleh memohon... tak abis belajar lagi

    BalasPadam
  9. terima kasih utk info ini.. nina pun xdpt panggilan lg dlm spa

    BalasPadam
  10. Peluang yg baik buat yg berkelayakan.. syabas & semoga terus berjaya..

    BalasPadam
  11. akak dah 5kali interview spa.. semuanya tak dapat.. penilaian yang dibuat 15-30 minit ketika temuduga sebenarnya tak menjamin pun seseorang tu boleh buat kerja.. hanya yang pandai bercakap dan menjawab soalan sahaja yang dipilih.. tapi bila bekerja ada segelintir yang tiada integriti, tak produktif dan tak setia pun.. macam mana tu? sekadar luahan hati.. :(

    BalasPadam
  12. saya puji sistem kemaskini spa ni...cepat , tepat dan mudah dilihat infonya hehe truskan, bukan mcm sistem pengambilan atas talian tu... kita cek je status maaf tiada rekod apa mcm 2 bro...

    BalasPadam
  13. Kdg2 terfikir juga..klu apply z di terima...cubala nasib..moga di terima..amin

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78