Pengikut

Jumaat, 3 Januari 2014

70 Peratus Pemohon BR1M 3.0 Belum Berdaftar-Semak Status dan Kemaskini Permohonan BR1M Online

Berita Harian hari ini mendedahkan 70 peratus pemohon baru Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 3.0 masih belum mendaftar sebagai penerima bantuan itu sejak dibuka 23 Disember 2013 lalu. 

Oleh itu, Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan meminta, mereka yang layak menerima BR1M 3.0 supaya segera berbuat demikian sehingga 31 Disember 2014 ini. Hal ini perlu bagi mengelakkan mereka tercicir daripada mendapat perlindungan insuran takaful i-BR1M yang akan dilaksanakan tahun ini.



Kepada mereka yang hendak membuat 
PERMOHONAN BARU dan KEMAS KINI PERMOHONAN BR1M 2.0
sila klik pautan ini 


Untuk membuat SEMAKAN STATUS PERMOHONAN yang telah lengkap 
anda boleh mengikuti manual ini. 





Semoga berjaya!

15 ulasan:

  1. dah selesai masa hari ke 2 dibuka :D

    BalasPadam
  2. Skrg ida dah tak kerja...agak2 layak ker dapat brim yer... hehe baucer buku (pelajar) pun tak dapat lagi

    BalasPadam
  3. cik akak pun dah kemaskinikan permohonan..hihi

    BalasPadam
  4. Thanks for the info..salam kenal Helmi

    BalasPadam
  5. terima kasih maklumatnya cikgu helmi

    BalasPadam
  6. tak isi lagi sebab tak jumpa cari nombor akaun bank.. hihi..

    BalasPadam
  7. mama juga dah kemas kini cikgu... :)

    BalasPadam
  8. 70 peratus tu jangan2 mereka2 yang tanak duit tu kot cikgu...mungkin duit tu mereka izinkan kerajaan untuk di topup kepada subsidi barang2 kot hehehehe

    BalasPadam
  9. Belum sempat nk daftar lagi. Sy pemohon baru,

    BalasPadam
  10. boleh tak guna akaun bank islam untuk permohonan brim?

    BalasPadam
  11. macam mana kita nak dftar utk semak brim tu? sbb kena letak kata laluan n id kan,,, xjelas,,
    blh tlg terangkan x

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78