Pengikut

Sabtu, 4 Januari 2014

Buka Akaun Bank Untuk Terima BR1M 3.0



Pasti ramai yang tertanya-tanya, perlukah pemohon kemaskini maklumat akaun bagi permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 3.0? Kepada yang memiliki akaun bank sendiri dan belum berbuat demikian, boleh lakukan segera untuk memudahkan bayaran disalurkan terus ke akaun pemohon. 

Dijangka, bayaran BR1M akan disalurkan melalui akaun bank pemohon. Langkah ini diambil untuk meningkatkan sistem pembayaran yang dikatakan lambat sebelum ini. 

Tetapi, saya tertanya-tanya juga bagaimana dengan pemohon yang tidak memiliki akaun bank sendiri? Perlukah mereka ini membuka akaun bank sendiri semata-mata untuk terima BR1M? Ada sesiapa yang boleh jelaskan perkara ini? Manalah tahu, jika kalian ada maklumat terkini.

16 ulasan:

  1. hmm... ..kena nagi secara manual la agaknya yang tiada akaun bank..

    BalasPadam
  2. Lebih mudah klu terus masuk akaun bank takde lah jalan jem sangat macam tahun lepas

    BalasPadam
  3. jika benar dakwaan br1m terus masuk bank,lebih mudah untuk yang sedia memiliki akaun sebaliknya pula jika orang yang tiada :l dalam bulan februari baru kita dapat tahu kesahihan berita ni

    BalasPadam
  4. nanti boleh ckp dgn ayah.. tengs

    BalasPadam
  5. tadi pergi kemaskini, memang dia ada minta no akuan bank
    senang kalau macam ni
    nampak efisyen sikit dak

    BalasPadam
  6. Mudah2an memudahkan mereka yg layak dlm keadaan yg serba naik ini.. aamiin..

    BalasPadam
  7. kalau terus masuk akaun bank lg mdh n menjimatkan masa... saya pasti semua ada akaun bank kan...

    BalasPadam
  8. baik juga bila disalurkan terus kepada penerima melalui akuan bank. Xde lah berlaku ketirisan nanti. Tapi kena pastikanlah ianya benar2 utk yg benar2 layak kan..

    BalasPadam
  9. betul tu, perlu dikaji juga dari aspek ini..

    BalasPadam
  10. yang penting tak perlu dengar cerita politik apa yang merepek tu... yee ha....

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum. Bagaimana hendak mendapatkan duit Br1m untuk yang gagal memasukkan no. akaun dalam kemaskini permohonan ? Saya telah kemaskini, tetapi tidak sempat memasukkan no. akaun. Sayangnya kemaskini hanya boleh dilakukan sekali saja. selebihnya kena pergi ke LHDN. bukankah itu menyukarkan. Mohon makluman sekiranya ada sesiapa yang tahu cara mendapatkan Br1m secara tunai macam tahun lepas. Terima kasih -

    BalasPadam
  12. Assalamualaikum. Bagaimana caranya hendak mendapatkan duit Br1m secara tunai ? Saya telah kemaskini permohonan tetapi tidak sempat masukkan no. akaun. Sayangnya kemaskini hanya boleh dilakukan sekali saja. Jika ada sesiapa yang tahu caranya, harap maklumkan pada saya. Terima kasih.

    BalasPadam
  13. senang tu untuk org yg ade akaun.. org yg xde akaun susah.. klu org yg susah xpasal2 nk g kna cr duit bka akaun semata2 nk dpt 300 atau 650.. hmm x adil.. nk korek mna la duit..

    BalasPadam
  14. buat susah org yg lg xde dt nk kna buka akaun plk.. senang utk org lain yg ade akaun je.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78