Pengikut

Jumaat, 30 November 2012

November di Hujung Julai


November di hujung julai. Esok kita akan melangkah ke Disember pula. Cepat tidak cepat itulah masa. Pernahkah anda membaca puisi ini? Saya perturunkan sebuah puisi di sini untuk sama-sama kita hayati. 

DI BULAN, KITA BERDUA

Walau tidak mungkin
kupinta waktu
menjadi beku
tetapi tetap kuingin
tiada yang berlalu
seperti saat pertama
aku mengenalmu
dan mereka, biarkan
terus menjadi kaku
memberi kita ruang
untuk saling berbagi kenal
dan tahu.

Marsli N.O
Dewan Sastera, Julai 2012

Biar apa-apa sekalipun tafsirannya, saya ingin menyatakan bahawa saya merindui di awal mula saya menceburi bidang penulisan ini. Hingga terkadang memori itu sering beradu bersama mimpi. Sayang untuk saya lepaskannya saat mentari mengejutkan lena. Namun, harus saya sedar waktu itu tidak mungkin beku untuk terus melayani kasih saya padanya. Harus bagaimana saya untuk berbagi waktu untuk saya terus mengenal dunia ini? Melainkan saya harus terus kekal berada dalam dunia ini.

Untuk kisah yang lain, pasti, saya kira para penulis sekarang ini sedang bertungkus lumus untuk menyiapkan manuskrip novel mahupun apa-apa manuskrip untuk dikirimkan untuk menyertai sayembara. Saya kira pada tahun ini ada beberapa sayembara sedang menanti. Cukuplah saya kira saya memberi sokongan kepada mereka ini. 

Bagi penulis eceran, pasti mengharapkan Disember 2012 yang bakal hadir dan pergi nanti, menyaksikan karya yang dihantar tersiar tidak kira sama ada di surat khabar ataupun majalah. 

Begitu juga dengan saya. Harapan saya Disember yang bakal menjelang membawa cahaya dan rahmat. 

*Ayuh Harimau Malaya kita baham Garunda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78