Pengikut

Selasa, 7 Januari 2014

Rancangan Pelajaran Harian (RPH) Pendidikan Seni Visual KSSR Tahun 4 2014

Mulai tahun lepas, guru-guru dikehendaki untuk mengajar mengikut opsyen. Oleh itu, pentadbir sekolah sedaya upaya untuk menyusun guru-guru mengikut opsyen sebenar. Langkah ini perlu agar, hanya guru yang betul-betul layak dan mempunyai kelulusan dalam bidang tersebut diberi tugas untuk mengajar. 

Opsyen pengajaran saya ialah Bahasa Melayu dan Kemahiran Hidup. Bagaimanapun, tahun 2014 ni saya diberi mata pelajaran Bahasa Melayu dan Pendidikan Seni Visual. 

Sememangnya menulis RPH Pendidikan Seni Visual KSSR memang agak rumit. Di sini saya perturunkan contoh RPH Pendidikan Seni Visual KSSR Tahun 4 sebagai rujukan dan contoh kepada mana-mana guru yang turut mengajar. RPH ini diberikan sewaktu guru mengikuti kursus KSSR tahun lepas. 

Contoh Rancangan Pelajaran Harian (RPH) 
Pendidikan Seni Visual Tahun 4 KSSR 2014


RPH minggu pertama

RPH minggu ke 2


Ya, penyediaan RPH Pendidikan Seni Visual KSSR selalunya memakan masa sekurang-kurangnya dua minggu. Jadi, contoh RPH ini merupakan RPH minggu pertama dan kedua. 

6 ulasan:

  1. Sungguh ianya bukan bidang saya...semoga berjaya dan menghasilkan yg terbaik.

    BalasPadam
  2. selamat maju jaya untuk helmi.. :D

    BalasPadam
  3. Haha! Subjek pendidikan seni merupakan subjek kegemaran saya di sekolah rendah sampai sekolah menengah. Dalam SPM pun saya ambil seni. :)

    BalasPadam
  4. Selamat maju jaya & semoga terus sukses.. aamiin..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78