Pengikut

Selasa, 7 Ogos 2012

Catatan Hujung Minggu

Alhamdulillah, masih diberi kekuatan oleh-Nya untuk mencatat sesuatu. Sebenarnya banyak yang hendak diceritakan di sini. Sepanjang tiga hari bercuti (untuk negeri Selangor) sudah tentulah pelbagai peristiwa yang ditempuh.

Pada hujung minggu lepas saya ke Serdang lagi. Ke rumah kawan. Rancangan awalnya untuk berbuka puasa bersama cosmate tetapi tidak menjadi. Pada hari Sabtu saya dan kawan (Hafidz) ke Jalan TAR. Membuat persiapan untuk hari raya Aidilfitri nanti. Apa yang sempat di beli adalah baju Melayu. Harganya boleh tahan la. Tetapi saya beranggapan harga baju yang saya beli itu berkemungkinan akan turun lagi menjelang Aidilfitri nanti. Namun untuk mengelak kesesakan di kemudian hari saya terpaksa membeli juga. Memandangkan saya akan pulang ke kampung pada 17 Ogos 2012, iaitu jatuh pada hari Jumaat. Walaupun pada hari tersebut baharu sahaja mencecah 15 hari berpuasa tetapi suasana di Jalan TAR sangat sesak. Hingga hendak berjalan pun susah.



Keduanya, perlawanan akhir Badminton Olimpik. Syabas saya ucapkan kepada Datuk Lee Choong Wei atas kemenangan walaupun sekadar pingat perak. Seharusnya kita berbangga walaupun sedikit merasai kekecewaan. Lee Choong telah berhempas pulas untuk menunaikan impian rakyat Malaysia menggenggam pingat emas. Ternyata Lin Dan tidak kurang hebatnya juga. Inilah antara dua orang pemain terbaik dunia masa kini. Walau bagaimanapun usaha yang gigih perlu dilakukan sekarang ini juga untuk mencari pelapis kepada Lee Choong Wei. Jika mahu lihat pemain kita beraksi di sukan Olimpik 2016 nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78