Pengikut

Sabtu, 18 Januari 2014

10 Pekerjaan Tawar Gaji Paling Tinggi

Assalamualaikum semua. 

Apakah yang menjadi peransang untuk kita menceburi dalam bidang pekerjaan? Saya percaya walaupun banyak-banyak jawapan yang diberikan salah satunya pastilah akan menyebut imbuhan (gaji). Seboleh-bolehnya, kita mahukan gaji yang setimbal dengan tenaga yang telah kita keluarkan, bahkan setaraf dengan kelayakan yang kita miliki. 

Apabila Jobstreet.com mengeluarkan keputusan kaji selidik yang dijalankan, ternyata bidang perguruan bukanlah antara bidang yang menawarkan gaji tertinggi, sekaligus menepis tanggapan bahawa "cikgu gaji besar, kerja kurang, cuti banyak". 

Jika kalian bertanya dengan anak muda sekarang ini berapa ramai yang hendak menjadi guru. Saya rasa, jika diberi pilihan terakhir pun, mereka tidak mahu menjadi guru, sekiranya mereka mengetahui apa tugas guru sekarang ini. Namun begitu, saya tidak menolak bahawa masih ada anak muda yang bersemangat untuk mendidik anak bangsa. 

Kalian lihatlah sendiri, tangga pekerjaan yang menawarkan gaji tertinggi ini yang saya printscreen dari Berita Harian Online. Jika mahu baca berita sepenuhnya, boleh dapatkan akhbar ini pada hari ini.

10 pekerjaan dengan tawaran gaji tertinggi

"Menurut Jobstreet.com, sektor farmasi menawarkan gaji tertinggi untuk graduan Ijazah Sarjana Muda yang baru  menamatkan pengajian dengan pendapatan RM3,600 sebulan sebagai gaji permulaan"

Nota: Saya tidak boleh komen di blog kalian, kerana scrooll ruangan komen yang menggunakan pop up tak boleh digerakkan ke bawah. Ada sesiapa tahu kenapa?

12 ulasan:

  1. wow..baru tau ni..tempat ke 5 tu macam menarik jek..

    BalasPadam
  2. salam dear :-) dtg singgah dan follow sini..follow me back?? http://aliyahsyofia.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. Saya punya nombor satu? Waaa x tepat ni...doktor lagi tinggi...kalau kedai farmasi/ syarikat farmaseutikal mungkin kot...

    BalasPadam
  4. Doktor dgn farmasi tu tertukar tempat nampaknya...hehe

    BalasPadam
  5. farmasi? tak tau pulak tempat pertama tapi yg saya tau... peg. farmasi antara yg paling mudah naik pangkat.............. 4 tahun up level... then 4 tahun lagi...bla...bla...bla... betul ke semua pharmasist camtu?

    BalasPadam
  6. saya pun menghadapi masalah yg sama tapi saya perbesarkan tetingkap pop up, then baru boleh tinggalkan komen... ^_^

    mungkin sistem blogger.com ade masalah teknikal hari ni............

    http://skuterlady.blogspot.com/2014/01/bukan-kasut-je.html

    BalasPadam
  7. Wah! Maklumat yang sangat berguna. Apapun, rezeki masing-masing. :)

    BalasPadam
  8. berguna kepada adik-adik yang ingin menyambung pengajian dalam bidang yang berkaitan.. kotak komen akak jenis pop up juga..

    BalasPadam
  9. Assalam
    Ya . Benar. Cabaran yang hebat menanti bakal - bakal guru di alaf ini.

    BalasPadam
  10. Mmg kalau dilihat perniagaan kedai farmasi pun skrng spt cendawan tumbuh selepas hujan.. mmg banyak di mana2...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78