Pengikut

Selasa, 11 Jun 2013

Ulasan Buku: Pertembungan Budaya dan Adat Resam


Alhamdulillah, ulasan buku saya yang berjudul PERTEMBUNGAN BUDAYA DAN ADAT RESAM telah disiarkan di Mingguan Malaysia, semalam 9 Jun 2013. Terima kasih kepada editornya kerana memilih ulasan ini. 

Setelah kali pertama saya membaca buku ini, saya melihat wacana dalam cerpen yang termuat dalam kumpulan ini banyak mengetengahkan budaya masyarakat Kadanzandusun. Jadi, saya cuba menulis sesuatu tentang bahan tersebut. 

Walaupun kumpulan cerpen ini sekadar karya kreatif, namun penulis berjaya memasukkan ilmu bantu yang dapat memperkayakan pemahaman pembaca tentang budaya dan adat resam yang dibawa. Tahniah diucapkan kepada penulis.

P/S: Jangan lupa kepada pembaca yang ingin mengikuti cerpen bahagian kedua Pulang Tanggang Memuliakan Cinta di Utusan Melayu Mingguan hari ini.



6 ulasan:

  1. Tahniah untuk ulasan buku ini! Jom, sama-sama kita menulis dengan jiwa, cikgu (Y)

    BalasPadam
  2. Tahniah tuan. Suka saya membaca post tuan tentang kejayaan penulisan tuan di media utama. Memberi saya motivasi untuk turut serta menyampai wadah pemikiran bernas kepada masyarakat.

    Terima kasih.

    BalasPadam
  3. Terima kasih, Kak Long yang sentiasa menyokong dan memberi kata-kata perangsang.

    Jom, sama-samalah kita memartabatkan dunia penulisan ini.

    BalasPadam
  4. Terima kasih saudara Wong. Sekiranya saudara minat menulis, mulalah dari sekarang dan cuba hantar ke media cetak.

    Ilmu sains yang Wong ada itu, boleh dijadikan sebagai ilmu bantu yang baik. Boleh tulis artikel di Dewan Kosmik, dalam Dewan Siswa juga ada disediakan ruangan.

    BalasPadam
  5. As salam,cikgu Helmi. Kak Kathrina minta no. telefon cikgu ni, kata beliau jika tidak keberatanlah. Beliau dah tahu, cikgu tiada FB. Hehehe, kalau cikgu tak keberatan, bolehlah berikan no. telefon cikgu kat peti mel Kak Long :)

    BalasPadam
  6. Waalaikumusalam, Kak Long.

    Huhuhu, sampai begitu sekali ke? Saya ulas buku dia secara sukarela dan kerana saya suka.

    Kelakar juga "dia tahu saya tiada FB?"

    Kak Long boleh bagi emel saya dulu kepada dia.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78