Pengikut

Selasa, 13 Mei 2014

Lirik Lagu Kami Guru Malaysia - Lagu Hari Guru

Assalamualaikum.



Lirik Lagu Kami Guru Malaysia (Lagu Hari Guru)

Kami guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putra putri negara kita

Pada Seri Paduka
Kami tumpahkan setia
Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua

Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu, membina
Negara yang tercinta

Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan

Lagu & Lirik : Hashim Ahmad


Tanggal 16 Mei 2014 (Jumaat) pasti lagu Kami Guru Malaysia akan berdendang dengan penuh bersemangat di sekolah-sekolah di seluruh Malaysia. Lagu keramat ini mempunyai kekuatan lirik dan komposisi lagu yang sangat kuat. 

Nota: Selamat menyambut Hari Wesak kepada penganut agama Buddha dan selamat bercuti kepada seluruh rakyat Malaysia. 


17 ulasan:

  1. selamat hari guru cikgu mohd helmi ahmad !!! :D

    BalasPadam
  2. Selamat Hari Guru In Advance Cikgu...

    BalasPadam
  3. teringat anak buah yg sibuk nak bagi hadiah mamanya pula senang hati akan dapat hadiah ...

    BalasPadam
  4. rindu sekolah.. rindu nak dengar cikgu2 nyanyi lagu nih.. bersemangat mereka ada koir..:)

    BalasPadam
  5. selamat hari guru bro..sediakan bakul sbelum kekelas 16 mei nanti hik3..

    BalasPadam
  6. selamat hari guru :)

    Singgah dari Blog kak Mia..jemput singgah ke blog
    http://www.azhafizah.com/

    BalasPadam
  7. Persembahan perdana setiap kali sambutan hari guru! Semua guru berada di atas pentas, menyanyi lagu ini. Oh, rindu suasana sekolah. :)

    BalasPadam
  8. Zumal suka lagu guru Malaysia nie, dulu masa hari guru zumal rasa nak nangis bila dengar cikgu menyanyi :)

    BalasPadam
  9. kalau dengar helmi nyanyi secara live mesti gempak ni..

    BalasPadam
  10. Guru..lilin kehidupan...terbaikk

    BalasPadam
  11. dulu mama masa jadi cikgu, merasa lah nyanyi lagu ni cikgu..

    BalasPadam
  12. selamat hari guru cikgu helmi

    BalasPadam
  13. Salam Cikgu Helmi;

    Oh ya, selamat menyambut hari guru ya, makin bertambah semangat untuk menjadi guru yang cemerlang dan berdidikasi demi memandaikan anak-anak bangsa. Semoga terus tabah menghadapi cabaran dan dugaan dari hari ke hari, sukses selalu hendaknya!.

    BalasPadam
  14. Sejak bila lagu ini di cipta dan dinyanyikan oleh guru2? Rasanya macam zaman saya dulu xde pun...

    BalasPadam
  15. saya siap boleh nyanyi sama lagu ni tiap kali hari guru
    suka nyanyi sebab sebab rentak muzik dia

    anyway cikgu helmi, dah menghampiri detik 12 malam
    masuk dah 16 mei, SELAMAT HARI GURU =)

    BalasPadam
  16. Tanpa guru, siapalah saya... siapalah kita..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78