Pengikut

Khamis, 3 April 2014

Mobail Ikan Menggunakan Teknik Anyaman Pendidikan Seni Visual Tahun 5

Selain daripada mengajar Bahasa Melayu dan Kemahiran Hidup, saya juga ditugaskan untuk mengajar Pendidikan Seni Visual Tahun 5. Biarpun mata pelajaran ini bukanlah opsyen pengajian saya, namun saya akan cuba yang terbaik. 

Saya terpanggil untuk berkongsi hasil kreativiti murid ini disebabkan kurang bahan yang dimuatnaik dalam Internet sebagai sumber rujukan. Moga perkongsian ini dapat memberi gambaran kepada guru yang hendak mengajar tajuk ini kelak. 

Saya ingin menyatakan juga bahawa, hasil ini sebagai contoh sahaja. Guru boleh membuat penambahbaikan mengikut kemahiran murid dan kreativiti mereka sendiri.

Bidang: Mengenal Kraf Tradisional
Tajuk: Mobail Ikan
Teknik: Menghasilkan mobail ikan dnegan menggunakan teknik anyaman

Hasil kerja murid:







Mengajar Pendidikan Seni Visual ini memberikan satu keseronokan dalam melahirkan kreativiti. Bukan sahaja murid belajar dalam masa yang sama juga guru juga belajar. Sebenarnya ada langkah untuk menghasilkan mobail ikan ni, terlupa pula saya nak ambil gambar langkah demi langkah. 

14 ulasan:

  1. teringat pula kerja2 seni zaman2 sekolah dulu..hihi

    BalasPadam
  2. teringat zaman sekolah dulu pula
    memang selalu ada aktivit gini kan =)

    BalasPadam
  3. Yang no 3 tu dah macam lambang logo MAS pulak...

    BalasPadam
  4. salu tengok budak kat sekolah nie buat...hihi

    BalasPadam
  5. Semoga pelajar bersemangat untuk ke sekolah dan belajar, cara pembelajaran yang semakin keratif, saya yakin pelajar mesti suka. Tahniah.

    BalasPadam
  6. Serius cakap , memang teringat gila dekat zaman sekolah rendah dulu .

    BalasPadam
  7. Belajar sambil melakukan aktiviti lebih menyeronokkan dan mudah difahami oleh pelajar.

    BalasPadam
  8. Wahh menarik... mmg mengingatkan saya waktu zaman persekolahan.. :)

    BalasPadam
  9. teringat zaman sekolah dulu masa buat benda alah ni.. hehehe

    BalasPadam
  10. cantiknyer..

    BalasPadam
  11. teringat kembali masa sekolah dulu pernah juga belajar buat anyaman ini.. tapi akak tak minat seni.. hehe..

    BalasPadam
  12. Haha! Comelnya! Dulu saya pun pernah buat mobail ikan ni.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78