Pengikut

Isnin, 7 September 2015

Anekdot Seorang Guru

Assalamualaikum.



Anekdot Seorang Guru saya dapatkan melalui pertukaran buku dengan penulisnya sendiri. Pertukaran ini sudah lama dilakukan, namun belum sempat untuk saya membacanya. Cuti Hari Kebangsaan tempoh hari, saya mengambil kesempatan untuk menguliti buku ini dari kulit ke kulit. Oleh itu, saya mengambil kesempatan yang ada untuk membuat catatan sedikit hasil pembacaan saya itu. 

1. Tahniah saya ucapkan kepada penulis yang berjaya menghidangkan kisah alam perguruan dan pendidikan secara santai tetapi padat isinya.

2. "Baca dan tersenyumlah" itulah coretan yang ditinggalkan oleh penulis kepada saya. Ternyata penulis dengan penuh sedar mengenali tulisannya. Ya, saya tersenyum dan terhibur membacanya.

3. Saya suka dengan kata-kata hikmat yang ditinggalkan pada setiap akhir anekdot. Sangat bermutu dan menggugah minda.

4. Diharapkan jika berpeluang buku ini dicetak ulang, dapatlah dibaiki atau disunting semula beberapa kesilapan ejaan yang dapat saya kesan. Tetapi tidaklah mengganggu kandungan buku ini.

5. Membaca buku ini membuatkan saya terinsiparasi untuk menerbitkan buku seperti ini suatu hari nanti. Bagi saya, buku ini adalah cara lain kepada guru-guru yang berminat untuk menulis tetapi tidak tahu caranya. Caranya tulislah dari hati berdasarkan pengalaman.

Kalau tak percaya cubalah beli dan baca buku ini. Bak kata penulisnya: Kritikan yang jujur lebih baik daripada pujian yang tidak ikhlas.

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78