Pengikut

Selasa, 27 Mac 2012

Pertandingan Bercerita Peringkat Hulu Selangor


Pertandingan Bercerita Bahasa Cina Peringkat Daerah Hulu Selangor telahpun berlangsung dengan jayanya pagi tadi. SJKC CHOONG CHEE selaku tuan rumah sedaya upaya melakukan yang terbaik dengan persiapan tempat, kemudahan, makanan dan beberapa hal-hal yang lain. Tahniah kepada pasukan yang menang!

Setiap pasukan diwakili empat orang peserta. Mereka ini bekerjasama untuk menyampaikan cerita dengan gaya persembahan yang cukup menghiburkan. Saya rasa saya tidak seberani mereka ini pada umur sebaya mereka. Keletah mereka di atas pentas bukan sahaja memukaukan malah mengundang tepukan gemuruh dari pihak penonton.

Walaupun sekolah saya tidak mendapat sebarang tempat dalam pertandingan ini namun saya percaya mereka ini sudah memberikan yang terbaik. Mana tidaknya setiap kali rehat masa mereka 'dirompak' oleh guru (jurulatih) untuk mendengar mereka bercerita. Selepas itu akan diperbetulkan mana yang perlu diperbaiki. Saya rasa mereka ini boleh pergi lebih jauh lagi di masa akan datang kerana mereka ini baru darjah dua dan tiga.

Selepas ini menunggu giliran untuk pertandingan bercerita dan syarahan bahasa Melayu peringkat sekolah pula untuk dibawa ke peringkat daerah. Saya ditugaskan untuk memantau bahagian bercerita. Harap-harap berjalan dengan lancar. Dalam masa saya mengajar saya juga belajar. Situasi menang-menang ini adalah cara terbaik untuk saya meraih pengalaman.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78