Pengikut

Jumaat, 9 Mac 2012

Balik Kampung

Alhamdulillah, esok saya akan balik ke kampung, Simpang Empat, Kangkong, Alor Setar, Kedah negeri kelahiran saya. Bercuti selama seminggu sempena cuti sekolah. Rasa-rasanya tak sabar untuk sampai di rumah. Meninggalkan kesibukan kerja di sekolah dengan kerenah anak-anak murid yang kadangkala menguji kesabaran saya.

Semalam ayah saya telefon menanyakan hal ini sama ada saya jadi balik ataupun tidak. Saya katakan insyaallah jadi balik. Insyaallah juga katanya jumaat minggu depan akan dilangsungkan kenduri arwah tokwan saya yang baru-baru ini meninggal dunia. Al Fatihah.

Selain berjumpa dengan keluarga, saya tidak sabar sebenarnya ingin menatap Tunas Cipta bulan Februari yang mana artikel saya mengisi ruangan Bicara Tunas. Terima kasih juga kepada ayah saya yang tidak jemu menelefon saya setiap kali ada surat sampai di rumah. Katanya ada beberapa cek bayaran honorarium yang diterima. Ada juga penyata bayaran yang telah dimasukkan terus ke dalam akuan bank seperti DBP.

Saya juga ingin ke kedai buku Toko Buku Cahaya Baru di jalan Langgar yang selalu saya pergi untuk mendapatkan Tunas Cipta, Dewan Siswa dan Dewan Sastera keluaran Mac. Harap-harap sudah sampai. Daripada majalah ini ada antaranya karya saya yang tersiar. Terima kasih editor yang menyiarkan karya-karya saya itu.

Doakan agar segala-galanya berjalan dengan lancar. Amin

2 ulasan:

  1. tahniah... rajin sdr menulis...

    BalasPadam
  2. Terima kasih Tuan mohamadkholid.

    Alhamdulillah selagi berdaya dan dikurniakan ilham oleh-Nya saya akan terus menulis.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78