Pengikut

Selasa, 16 Julai 2019

Jasa Komputer Riba Pertama

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera. 



Komputer riba Compaq ini saya beli sewaktu saya belajar di UPM sekitar tahun 2007. Jika tidak silap, saya beli menggunakan duit ayah saya separuh dan selebihnya duit saya.

Banyak jasa komputer riba ini. Dengan komputer inilah saya menyelesaikan tugasan di universiti. Ketika itu saya belum mula menulis karya kreatif. Saya mula menulis karya kreatif selepas saya tamat belajar di UPM.

Saya masih ingat, cerpen saya pernah 'lesap' dek kerosakan yang dialami oleh komputer riba ini. Komputer riba ini juga pernah dibaiki papan kekuncinya. Setelah lama berkhidmat, akhirnya tamat jua riwayatnya.

Namun begitu, saya masih menyimpannya sebagai tanda penghargaannya yang banyak membantu saya menghasilkan karya termasuklah karya yang dimuatkan dalam buku Tetamu Istimewa, Madu di Tangan, Bila Ayah Berkaca Mata Hitam dan sejumlah karya eceran yang lain.

Kini saya menggunakan komputer riba Asus sejak dari tahun 2015. Itu pun sudah ada tanda-tanda yang komputer riba ini perlu dibaiki ataupun meminta saya mencari penggantinya.


#CatatanPenulisanMHA

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78