Pengikut

Khamis, 11 Julai 2019

Teruja Menunggu Buku Baharu

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera.



Perasaan teruja menunggu bungkusan pos laju sampai tidak pernah berkurang walaupun sudah tahu isi di dalamnya.

Hari ini sampai dua bungkusan pos laju yang mengandungi tujuh buah buku ini.

Bagi saya, membeli buku sudah menjadi rutin yang sukar dielakkan.

Buku-buku yang dibeli pada bulan ini:

Memoir
1. Angin Perubahan, DBP 2019 - Jasni Matlani

Kamus
2. Kamus Teknologi Maklumat: Perkakasan, DBP 2019

Novel Kanak-kanak
3. Sinappapal, DBP 2019 (Cet 2) - Azizi Haji Abdullah

Kumpulan Puisi
4. Gurindam Hidup, Pena Subur Enterprise 2019 - Hilmi Rindu

Kumpulan Puisi
5. Setangkai Bunga Wangi, PELITA 2018 - Hilmi Rindu
6. Di Jantung Kebun, Pena Subur Enterprise 2019 - Hilmi Rindu

Antologi Sajak
7. Kita Bertemu Seketika di Luar Taman, Naw K Adis Heritage 2018 - Hilmi Rindu, Lelawati Awang Chik & Wan Ahmad Ismail

~ Saya suka membaca pengalaman penulis sepanjang beliau berkarya. Jadi, buku memoir Jasni Matlani ini pasti merakamkan seribu satu pengalaman yang bermanfaat.

~ Saya telah memiliki novel Sinappapal cetakan pertama. Kali ini saya beli sebagai koleksi peribadi. Nampak edisi kulit cetakan ini lebih memikat.

~ Kali ini saya 'borong' semua buku terkini Hilmi Rindu. Saya suka akan karya yang sederhana tetapi memikat dan mendalam.

~ Kamus Teknologi Maklumat ini saya beli sebagai rujukan untuk mengetahui istilah berkaitan bidang ini.

Saya rasa cukuplah pembelian buku pada bulan ini. Harap-harap tiada lagi buku yang memikat saya untuk membelinya.

#KoleksiBukuMHA #MalaysiaMembaca

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78