Pengikut

Selasa, 13 November 2018

Temu Mesra Bersama Penulis Mohd Helmi Ahmad

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera.



Terdetik dalam hati saya, 'Aku nak jual buku semasa Karnival 100 Tahun SK Batang Kali nanti'. 


Saya fikir ini percubaan berani mati kerana belum pernah lagi saya membuka meja untuk mempromosikan dan menjual buku saya. Sebelum ini saya menjual buku secara dalam talian sahaja.

Bilakah lagi saya nak mencuba? 

Ya, saya tidak meletakkan harapan yang tinggi kerana ini kali pertama saya menjual buku secara langsung kepada pembaca.

Keduanya, buku saya bukan buku "bacaan ringan", sebaliknya buku sastera.

Ketiganya, saya tidak dapat menawarkan harga buku yang "murah" kerana untuk menjual buku ini saya perlu membeli stok buku terlebih dahulu daripada penerbit.

Jika hendak disenaraikan "alasannya" barangkali banyak dan mungkin membuatkan saya fikir banyak kali untuk memulakan langkah ini.




Namun begitu, saya fikir positif sahajalah. Sekurang-kurangnya saya dapat "memperkenalkan" diri saya kepada murid-murid saya yang saya ialah penulis buku.

Temu Mesra Bersama Penulis ini telah berlangsung di SK Batang Kali pada 9 & 10 November 2018  sempena Karnival 100 Tahun SK Batang Kali.

Terima kasih Cikgu Saiful yang mereka bentuk banting ini.

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78