Pengikut

Ahad, 26 Oktober 2014

SAPS Semakan Ibu Bapa Keputusan Peperiksaan Akhir Tahun 2014

Assalamualaikum.

Selamat berhujung minggu saya ucapkan kepada rakan blogger. 

Pejam celik, pejam celik sudah ke akhir tahun kita. Sesi persekolahan juga tidak lama sahaja lagi bakal melabuhkan tirai bagi tahun 2014. Pada minggu depan saya kira setiap sekolah sibuk menjalankan Peperiksaan Akhir Tahun 2014

Sekolah saya telah selesai menjalankan Peperiksaan Akhir Tahun 2014. Cikgu-cikgu pula sibuk menanda kertas peperiksaan. Kemudian memasukkan markah murid dalam Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS).



Kepada ibu bapa yang hendak menyemak Keputusan Peperiksaan Akhir Tahun 2014 anak masing-masing, boleh buat semakan di sini. 


SAPS memudahkan ibu bapa memantau prestasi anak-anak. Sebarang penipuan dan manipulasi markah peperiksaan dapat dipantau oleh ibu bapa sendiri melalui SAPS.

Tidak lama lagi, guru Tahun 5 akan berhadapan dengan ibu bapa ataupun waris murid Tahun 5 dalam satu majlis permuafakatan. Tujuan majlis ini diadakan untuk membentangkan keputusan peperiksaan TOV murid Tahun 5 dan perancangan tahun 2015 untuk menghadapi UPSR

Program sebegini dilihat mampu mengembleng tenaga dan memupuk kerjasama antara guru dan ibu bapa, sekali gus dapat membantu meningkatkan prestasi murid. 

Walau apa-apapun, ibu bapa boleh membuat semakan keputusan peperiksaan Akhir Tahun 2014 terlebih dahulu melalui Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah SAPS - Semakan Ibu Bapa.


1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78