Pengikut

Isnin, 9 Julai 2012

Koleksi Buku: Inspirasi Cinta

kredit gambar dari web ITBM

Hujung minggu lepas saya sempat ke Jalan TAR. Hajatnya untuk mencari majalah Dewan Masyarakat tetapi belum ada di pasaran. Belek punya belek terjumpalah Inspirasi Cinta. Sebelum ini ada juga terserempak di laman web. Kini sudah berada di tangan. Jadi Pengakuan Penyair terpaksa mengalah dahulu. Harganya pun boleh tahan. Sebab itu tak jadi hendak beli dua-dua sekali. 

Ini saya petik dekat blur belakang Inspirasi Cinta: 


“Inspirasi” adalah suatu daya punca ilham yang mempengaruhi kehidupan.  Manakala “cinta” merupakan suatu rasa suci yang sudah tersemi dalam sanubari semenjak dari azali. Apabila kedua-duanya bersatu, lahirnya sebuah manisfestasi dan kenikmatan inspirasi serta cinta yang sebenar di dalam jiwa manusia.


Inspirasi Cinta ini adalah luahan dan rakaman rasa yang disadurkan penuh kreatif oleh pengarangnya, menjanjikan seribu satu rasa.  Unjuran realisme dalam kehidupan yang melatari hampir keseluruhan cerpen dalam naskhah ini mencuit jiwa halus untuk merasa dan berada dalam kehidupan silamnya.


Inspirasi Cinta, bukan cinta biasa-biasa… malah cinta yang mampu mencabar kebiasaan. 


*Impian saya hendak juga terbitkan kumpulan cerpen. Sudah kumpulkan tetapi tidak tahu lagi hendak hantar ke mana. Hendak cuba juga dengan ITBM

3 ulasan:

  1. Tahniah....apakah ada cerpen anaknda dalam antologi cerpen itu.

    BalasPadam
  2. Bukan ayahanda. Ini kumpulan cerpen persendirian Rozninah, mantan editor Dewan sastera.

    BalasPadam
  3. Bagaimana alamat e-mel Harmoni anaknda, pernah dua kali cerpen ayahnda tersiar, tapi kirim dengan pos saja.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78