Pengikut

Sabtu, 24 Disember 2011

Saya yang Menurut Perintah

Saya rasa semua penjawat awam tahu akan Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang akan dilaksanakan pada 1 Januari 2012. Maksud saya tahu akan skim ini akan dilaksanakan. Tetapi masih perlukan masa dan penerangan yang lanjut untuk memahami perjanjian tersebut. Walaupun CUEPACS sudah berjumpa dengan perdana menteri (PM) dan PM juga bersetuju untuk tangguhkan pelaksanaan skim ini yang dikatakan berat sebelah sebelum rundingan lanjut dijalankan. CUEPACS dan PM akan berunding sebelum diluluskan. Walau bagaimanapun saya telah diarahkan oleh kerani sekolah yang juga mendapat arahan daripada PPD untuk menandatangani perjanjian opsyen tersebut. Adakalanya terlalu kejam kerana masa yang diberikan terlalu singkat.

Saya dari Kedah terpaksa bergegas ke Hulu Yam Lama, tempat saya bertugas untuk menandatangani  perjanjian tersebut. Mujur abang saya bercuti. Terima kasih kepada abang saya kerana bersusah payah memandu kereta dari Kedah ke Selangor. Kami pergi berenam bersama kakak, kakak ipar, anak saudara dan ayah saya. Kami bertolak pada petang khamis 22.12.2011 dan sampai pada pukul 11.00 malam lebih. Kemudian pagi jumaat saya ke sekolah. Petang jumaat terus berangkat pulang. 

Dalam perjalanan pulang kami singgah di gerai tepi jalan untuk membeli buah tangan pulang ke Kedah. Katanya duriannya bagus-bagus. Baru luruh dari pokok. Jadi kami beli selonggok dengan harga RM 30 dan serangkai buah rambutan. Pemergian kami diiringi dengan hujan. Begitu juga sewaktu pulang. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar dan selamat pergi dan selamat pulang.

Begitulah apabila 'saya yang menurut perintah' perlu akur dengan pihak atasan.

2 ulasan:

  1. Sedap pula tengok gambar durian tu cikgu. Tiba-tiba mengidam.... hehe.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78