Pengikut

Isnin, 13 Ogos 2012

Selamat Menempuh Halangan


murid tahun 6
Alhamdulillah, semua kertas soalan Bahasa Malaysia untuk PKBS 3 dari tahun 3 hingga 5 telah saya siapkan.

Esok, mulalah murid-murid akan menempuh halangan setelah beberapa bulan menimba ilmu. Sejauh mana mereka mampu meraih ilmu yang dipelajari akan menjadi kayu ukurnya dalam ujian PKBS 3 esok.

Tetapi saya tidak melihat murid yang gagal dalam menjawab soalan esok sebagai murid yang gagal juga menimba ilmu.
murid tahun 4
Ilmu yang paling sukar untuk diperolehi dan dinilai adalah ilmu tentang sahsiah diri. Saya melihat, ramai murid yang berjaya dalam akademik tetapi sifar dalam menterjemahkan sahsiah selaku seorang murid yang cemerlang dari segi pembentukan sahsiah peribadi. Saya harap murid-murid saya berjaya dalam kedua-dua bidang ini.

Selamat menempuh PKBS 3 esok hingga hari khamis. Dan hari jumaatnya cutiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
murid tahun 5
*Gambar murid-murid yang sedang menjalani PROTIM baru-baru ini.

2 ulasan:

  1. Selamat maju jaya buat adik-adik, anak didik abang Helmi!

    Sangat setuju dengan kata-kata ini:
    "Saya tidak melihat murid yang gagal dalam menjawab soalan esok sebagai murid yang gagal juga menimba ilmu."

    Selamat bercuti dan pulang ke desa. :)

    BalasPadam
  2. Terima kasih Sue kerana tidak jemu-jemu memberi sokongan.

    Ya, siapalah kita untuk menilai apalagi menghukum. Seharusnya memberi dorongan kepada mereka yang ingin menuntut ilmu.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78