Pengikut

Rabu, 4 Januari 2012

Tugas Semakin Bertambah

Nampaknya tugas sebagai seorang guru sudah terasa. Cabarannya amat besar. Bukan setakat mengajar tugas-tugas lain perlu juga dipikul. Saya baru sahaja dapat jadual mengajar. Saya ditugaskan untuk mengajar tahun 3, 4, 5, dan 6. Selain itu terlibat dalam pasukan beruniform Persatuan Bulan Sabit Merah serta kerja-karja yang lain lagi.

Pertama sekali saya sangat merasa tekanannya apabila untuk menyiapkan rancangan pengajaran harian (RPH) yang sudah lama saya tinggalkan sebelum ini. Nampaknya untuk permulaan tekanan sama semasa mengikuti praktikum sudah bermula. Ya Allah berilah ketenangan, kesabaran, keyakinan kepadaku. Permudahkan segala urusanku. Amin.

2 ulasan:

  1. InsyaAllah cikgu Helmi,

    Kalau tidak mampu rasanya Dia takkan memberi semua itu kepada kita. =)
    Aku yakin, ang mesti boleh buat.
    Buat yang terbaik untuk anak2 bangsa kita kerana selayaknya sahabatku sudah terpilih ke arah itu.

    (Wah lembut tutur kataku hahahhaa)

    BalasPadam
  2. Terima kasih Zura. Sokongan rakan-rakan rasa-rasanya terapi menenangkan jiwa.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78