Pengikut

Ahad, 3 Februari 2013

Hasil Buruan di Pesta Buku 1Malaysia PWTC


Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar. Sampai juga saya di Pesta Buku 1Malaysia 2013, PWTC. Saya ke sana bersama dengan seorang rakan. Terima kasih kepada rakan saya yang sudi menemani. 

Ada apakah dalam beg kertas ini? Saya hendak katakan yang saya bukan meminta beg kertas ini daripada penerbit atau kaunter jualan, tetapi inilah yang diberi. Kenapa sampai tiga? Pastilah barang beliannya melebihi  untuk satu beg kertas. Sampaikan saya dihadiahkan dua helai baju T ekslusif Raja Lawak. 

Selain daripada buku terbitan ITBM, saya juga menjengah gerai FIXI dan DAWAMA


Inilah hasil buruan tersebut yang harganya melebihi bajet asal. 

Novel 

Antara buku dalam gambar di atas, telah lama saya mengidam untuk membaca buku Marsli N.O. Yang lainnya merupakan novel. Sudah lama saya tidak membeli dan membaca novel.

Kumpulan Puisi

Kumpulan puisi ini telah menjadi idaman saya terutamanya Nyanyian Hujan dan Di Negeri Kalbu. Telah lama saya mencarinya. Antara yang lain, masih panas di pasaran seperti Ketika Kalbu Bersuara, Peta Perjalanan.

Kumpulan Cerpen

Ini merupakan kumpulan cerpen yang terbit pada tahun 2012 dan 2013. Penulisnya tidak kurang hebatnya juga. Antaranya, Azmah Nordin, Kamariah Kamarudin, Shahkang, Juri Durabi, Kathirina Susanna Tati dan Chacho Haji Bulah.

Kumpulan Cerpen 


Kumpulan Cerpen ini terbitan LEJEN PRESS dan BUKU HITAM PRESS. Sebenarnya pertama kali saya membaca karya atau buku terbitan syarikat ini. Harapan saya, tidak mengecewakanlah. Beli mana-mana tiga buah buku akan mendapat harga RM 50.00. 

Majalah terbitan  bulan Februari 2013

Majalah terbitan DBP, bulan Februari 2013 dijual dengan harga RM 2.00. Namun, majalah Dewan Bahasa saya tidak ketemui. Manakala majalah Tamadun Islam belum sampai. Di tengah-tengah itu ada kumpulan cerpen Hanya Makna, Siti Jasmina Ibrahim. Kumpulan cerpen ini tersenarai ke peringkat akhir untuk HSPM 2010/2011. 

Saya berpuas hati walaupun melebihi bajet yang telah ditetapkan. Bagi saya kesukaran untuk mendapatkan buku terbitan ITBM berbaloi sekarang ini. Dan saya menantikan buku terbaru pula. Barangkali buku tersebut akan saya dapatkan pada Pesta Buku Antarabangsa nanti.

Selain membeli buku, saya juga telah melanggan majalah PELITA BAHASA, mulai MAC 2013.



6 ulasan:

  1. Cemburu? huhuhu
    Sikit je Haniff. Kalau ikutkan hendak beli lagi. Tapi bajet dah kosong. Simpan untuk Pesta Buku Antarabangsa pula nanti.

    BalasPadam
  2. Insyaallah, Jamilah. Saya akan gunakan bahan bacaan ini sebaik mungkin. Mana tahu boleh menjana idea dan pendapatan semula.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78