Pengikut

Sabtu, 25 Mac 2017

Karya Mohd Helmi Ahmad Mula Menjadi Bahan Kajian

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera.



Sewaktu saya mula menulis, tujuan saya menulis adalah untuk melihat karya saya disiarkan dalam akhbar dan majalah sahaja. Apabila karya saya disiarkan dalam media cetak, bermakna akan lebih ramai membaca karya tersebut.

Hasil daripada menulis secara eceran, kini saya telah berjaya menerbitkan tiga buah buku.

1. Kumpulan Cerpen Remaja: Tetamu Istimewa
2. Kumpulan Puisi Remaja: Madu di Tangan
3. Kumpulan Cerpen: Bila Ayah Berkaca Mata Hitam 


Kini saya tidak menjangkakan apabila karya saya itu menjadi kajian dan bahan bengkel penulisan pula.
Saya berasa teruja apabila ada yang memaklumkan bahawa:

"Cikgu, saya telah membaca buku cikgu. Buku cikgu dijadikan bahan perbengkelan sewaktu saya mengikuti bengkel penulisan."

"Cikgu, saya nak minta izin untuk menggunakan buku cikgu untuk Projek Ilmiah Tahun Akhir saya."

"Cikgu, saya nak temu ramah cikgu berkaitan buku cikgu untuk tugasan saya."

"Cikgu, izinkan saya gunakan cerpen cikgu untuk pertandingan bercerita."

"Cikgu, izinkan saya gunakan buku cikgu untuk dijadikan bahan kajian jurnal saya!"

"Cikgu, izinkan saya gunakan buku cikgu untuk tugasan saya!"

Bagi saya adab mereka meminta izin sebelum menggunakan karya saya amatlah terpuji. Sebagai penulis, saya amat terharu apabila karya saya baik yang eceran mahupun buku dipilih dan digunakan untuk kajian ilmiah dan seumpamanya.

Selalunya saya mengizinkannya dengan syarat setelah siap mereka memberikan kepada saya satu salinan tugasan tersebut untuk saya simpan sebagai dokumentasi.

Mohd Helmi Ahmad
Terima Kasih kerana Memilih Karya Saya

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belong ToTetamu Istimewa | Designed All Reserved By KathyR’bain78